eindelijk me eerste blog! - Reisverslag uit Carlisle, Verenigd Koninkrijk van linda sweers - WaarBenJij.nu eindelijk me eerste blog! - Reisverslag uit Carlisle, Verenigd Koninkrijk van linda sweers - WaarBenJij.nu

eindelijk me eerste blog!

Blijf op de hoogte en volg linda

10 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Carlisle

Het heeft even geduurd maar hier is hij dan eindelijk, me eerste blog! Wat is dat toch een gedoe in Engeland met opladen.. maar dat maakt nu niet meer uit.

Mijn koffer was ingepakt en ik ben klaar om naar Schiphol te gaan, me moeder, olav en menno hebben me naar Schiphol gebracht. Ik vond het allemaal erg spannend en ik snapte er niets van wat ik allemaal moest doen. Me koffer was natuurlijk te zwaar en ik moest dus alles in me handbagage proppen, dat was wel lastig als je twee grote mappen er nog bij hebt zitten. Maar het zat erin en ik nam afscheid van iedereen. Vond dat toch wel erg moeilijk en ben bij me gate gaan zitten wachten.
Toen kon ik eindelijk het vliegtuig in! Toen ik wat jonger was het ik gevlogen maar daar kon ik weinig van herinneren. Het voelde echt weer als een eerste keer. Gelukkig kwam ik wat mensen tegen die ook met eurocamp meegaan. Het was wat onwennig voor mijnen wist nog niet zo goed hoe ik contact kon maken. Het vliegtuig ging vliegen en ik werd toch misselijk! Ik vond het echt vreselijk en wou er zo snel mogelijk weer uit.

Eindelijk kwamen we in Liverpool aan en daar stond een taxichauffeur op ons te wachten. Zij bracht ons naar ons hotel en toen konden we het zelf uitzoeken. Beetje jammer. We hadden verwacht dat er iemand van eurocamp er bij zou zijn om ons te leren kennen. Maar dat was niet zo. Gelukkig konden we wel praten met elkaar en konden we elkaar leren kennen. Alleen 5 uur wachten op je kamer werd een beetje vermoeiend. Ze kon er niets aan doen maar we wouden toch even douche en onze eigen dingen doen.

Het zijn mooie kamers en we slapen alleen, eerst vond ik dat raar maar nu vind ik het eigenlijk niet zo erg. Zo kan je in de avond even op jezelf zijn en ook even je eigen dingen doen.

De volgende morgen moesten we 20 minuten lopen naar de locatie die we hebben gekregen. Daar krijgen we les over babyzwemmen. Het is interessant en leuk alleen ik vond het nog wel lastig omdat we alles nog moeten vertalen in ons hoofd. Van 9 tot 5 was ook een erg lange dag. We hebben ook gezwommen en toen was ik echt helemaal kapot. Ik heb echt heerlijk geslapen.

De volgende dag deden we hetzelfde we kregen les over babyzwemmen en we zijn weer naar het zwembad geweest. In de avond ben ik met een paar meiden film gaan kijken en lekker wezen kletsen op de kamers.

Donderdag moesten we naar een andere locatie. Naar een golfclub. Wat een rot end was dat om te lopen en toen liepen we ook nog de verkeerde kant op! Ja, dat was erg fijn. Naar bijna 3 kwartier te hebben gelopen waren we er eindelijk! We kregen nog wat uitleg over dingen en toen zijn we weer maar het zwembad gegaan. Daarna kregen we een toets.. gelukkig hebben we hem allemaal gehaald! Het was echt of er een last van je schouders afviel. Want we dachten aan alles als we de test niet zouden halen; word je weer maar huis gestuurd? Mag je dan niet naar Frankrijk? Moet je hem dan opnieuw doen? En ga zo ga maar een tijdje door. We hebben in de avond weer lekker bij elkaar op de kamers gezeten. Het was erg gezellig en we hebben erg veel gelachen!

Vrijdag kregen we reanimatie en reddingzwemmen. We moesten oefenen op poppen. Daar kregen we ook weer een diploma voor. Wauw! Het gaat goed! Toen gingen we naar het zwembad, we gingen reddingzwemmen. Dat was echt heel leuk om te doen! Een keer niet met onze billen de hele dag vastgeplakt. Het was even wat anders. We werden opgehaald door een buschauffeur en die bracht ons weet maar ons hotel. Wat hebben we gelachen om die man! Het leek wel een partytaxi haha. Vandaag ( zaterdag ) worden we weer opgehaald door hem om naar een ander hotel te gaan. Wij hebben er nu al zin in!!

  • 10 Mei 2014 - 13:00

    Olav:

    Hoi Linda
    leuk om te horen dat het goed met je gaat en je het naar je zin heb.
    vind het leuk dat ik ook op deze manier wat van je kan horen en lezen.
    heel veel plezier nog en geniet er lekker van.
    groetjes en knuf olav

  • 10 Mei 2014 - 15:37

    Astrid ( Mams):

    Leuk om te lezen lin. En super dat het zo goed gaat.

  • 10 Mei 2014 - 16:56

    Jeanine:

    Heey lin
    Wat interessant dat je al die cursussen hebt gehad!
    Goeie aanwinst voor op je cv. Mogen jullie ook nog zelf de stad in of moet je in het hotel blijjven tijdens je vrije tijd?
    Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt!
    Groetjes jeanine! !

  • 10 Mei 2014 - 18:37

    Lies Van Arem:

    lieve Linnie ....

    ben heel erg blij te horen dat je geslaagd bent ...
    en het daar toch wel naar je zin hebt ....
    Ga ervoor meid je kunt het ...
    Maar vooral gaan genieten ...
    want dit nemen ze jou nooit meer af .,.

    Dikke knuffel Lies

  • 18 Mei 2014 - 13:42

    Jan (Pa):

    Hoi, ja daar is ie :)

    Ff een reactie plaatsen op je blog. Het inloggen op deze site gaf eerst wat problemen maar ik zit er nu toch op.
    Zo te lezen heb je je aardig vermaakt en wat alleen tegen viel was het vliegen :( ik hoop voor je dat het naar Frankrijk vliegen beter gaat (ging).
    Lees ook niets over hoe het eten was daar in Liverpool en of je ook zo'n heerlijk Engels ontbijten heeft gehad.

    Wacht nu je volgende blog ff af om daar weer op te reageren.

    Groetjes en kus pa en Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

linda

Actief sinds 10 Mei 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 3659

Voorgaande reizen:

05 Mei 2014 - 02 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: